بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

امروز ۲۸ مرداد؛ بورس‌های جهانی سبز شدند

  • کد خبر: ۳۹۴۰۳
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
امروز ۲۸ مرداد؛ بورس‌های جهانی سبز شدند
در بازار‌های جهانی روز سه‌شنبه، قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید، طلا نیز مجددا به مرز ۲ هزار دلاری نزدیک شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در معاملات بازار‌های جهانی روز سه‌شنبه قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید. روند صعودی بازار سهام آمریکا این خوش‌بینی را به وجود آورد که بهبود اقتصادی ممکن است با خود افزایش تقاضای سوخت را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر توافق تولیدکنندگان اوپک برای کاهش تولیدات خود و همچنین توافق چین و آمریکا برای انجام فاز نخست مبادلات تجاری دوجانبه از دلایل رشد قیمت نفت بود. قرار است تولیدکنندگان اوپک میزان کاهش تولید خود را به بالاترین حد ممکن برسانند تا از عرضه مازاد جلوگیری کرده و میزان ذخایر نفتی جهانی را کاهش دهند.

 

بر این اساس هر بشکه نفت خام برنت ۴۵ دلار و ۸۷ سنت و هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت نیز ۴۲ دلار و ۶۵ سنت معامله شدند. هر چند در آغاز معاملات امروز قیمت نفت با اندکی افت مواجه شد.

 

در معاملات بازار جهانی طلا نیز اونس که با رشدی ۲ درصدی به بالاترین سطح دو هفته اخیر خود رسیده بود امروز کمی ارزان شد. عقب‌نشینی بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا از دلایل اصلی رشد این فلز گرانبها بود. هر اونس طلا در آغاز معاملات امروز رشدی ۲ درصدی را به ثبت رساند و با رسیدن به قیمت ۱۹۹۷ دلاری بار دیگر به مرز ۲ هزار دلاری رسید. این در حالی بود که هفته گذشته اونس بزرگترین افت هفتگی خود از ماه مارس را تجربه کرده بود و از سطح تاریخی ۲۰۷۲ دلاری فاصله گرفت.

 

بازار‌های سهام آسیا نیز در معاملات روز سه‌شنبه و با توجه به اوج‌گیری بازار سهام آمریکا شروعی سبز داشتند. کاهش تنش میان آمریکا و چین و همچنین روند صعودی شرکت‌های تکنولوژی وال‌استریت از یک سو و افت دلار در برابر اکثر ارز‌های خارجی از دلایل رشد بازار‌های سهامی جهانی بودند.

 

بر این اساس شاخص سهام آسیا-پاسیفیک حدود ۰٫۲ درصد و شاخص معیار استرالیا ۰٫۱۲ درصد رشد داشتند و سهام نزدک و اس‌اندپی نیز به سطوح رکورد خود نزدیک شدند. در بازار فلزات اساسی نیز به جز قلع، بقیه فلزات صنعتی نظیر مس، آلومینیوم و روی با رشد قیمت خوبی مواجه شدند.

 

بازار سهام کشور که روز گذشته پس از چند روز سقوط بالاخره به روند نزولی خود پایان داد نیز امروز احتمالا شروعی سبز خواهد داشت. روندی که با توجه به دو زمانه شدن بورس و بهبود روند معاملات می‌تواند پایدار نیز باشد. با این حال گروه مواد شیمیایی و همچنین محصولات فلزی از گروه‌هایی هستند که معاملات منفی آن‌ها در روز گذشته موجب منفی شدن شاخص در نیمه نخست بازار شده بود. اما با توجه به جو مثبتی که در نیمه دوم بازار حاکم بود، احتمالا امروز این گروه‌ها نیز با سبزپوشی کار خود را آغاز کنند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->